6 dagar kvar

Höh! Har redan varit med i Ofrivilligt mingel, med pappan från drygfamiljen svensson.

Han: Linda, gå och jobba!!!!!
Jag: Haha, näe..jag är ledig ikväll :)
Han: Är du ledig ikväll?
Jag: Ja.
Han: Är det någon annan som är ledig?
Jag: Näe, vi har ledigt kvällsshift en och en tyvärr, det är fett drygt.
Han: Amen det suger ju, vad synd!
Jag: Haha, visst!!

Seriöst, deras barn fyllde år och mamman hade fixat en tårta som vi skulle ge henne. Så på minidiscott så sa jag att vi har ett litet födelsedagsbarn från Sverige här och ropade upp dottern på scenen, BUFO kom med tårta, jag tände ett ljus på tårtan, hon fick diplom, medalj och alla sjöng för henne. Men tror ni mamman var nöjd eller? Nej, hon hade tänkt sig att vi skulle sjunga på svenska och att alla skulle STÅ UPP! Hallå liksom, hon fyllde fem år. Och jag tyckte det var bättre att jsunga på engelska, för alla kan ju happy birthday. Men de är ju ingen som inte är fårn Sverige som kan jag må hon leva (eller kanske Norge och Danmark).

Men det var ändå okej att prata med honom, det var värre i lördags kväll när jag hade min lediga dag, då var det en gäst som bah (och då hade jag inte haft min uniform på mig på hela dagen, så jag undrar hur han visste att jag jobbade här, hade aldrig sett honom innan...OCH han tog för givet att jag pratade svenska).

Han: Eeeeh du, vart ligger gymet?
Jag: Det ligger en trappa ner (fejkat smile)
Han: Okej..Men hörru hur är det här med internet då, finns det bara wifi här?
Jag: Ja, det är bara här i receptionen (han kan ju fetglömma att jag tänker berätta för honom om första våningen block 2 där vi alltid sitter!!)
Han: Jaha..
Jag ler och tänker gå
Han: ...Och det här med lösenordet...är det 1-8?
Jag: Nej, det är 1-8 sen 1-9 och 1-9 en gång till.
Han: Jaha okej då..
Jag. Mm!

Leave me alone on when im off wtf!! Det syntes att hans son stod och skämdes, det syntes antagligen att jag blev irriterad! hehe :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0