någåt död tjej

I morse höll jag på och somna på båda lektionerna flera gånger, men så blir det när man sovewr 2,5 timmar. Fast jag sov ju lite på bussen också iof, fast det vr inte mycket.
Men nu ska ni få höra om våran intensiva weekend!
Jag och Gisela kom till madrid utan nummer eller adress till vårat hostel, men vi lyckades hitta det ändå! och den första dagen gick vi omkring i den enooooorma parken el retiro som var jättefin. Hittade mitt favoritställe i parken på en gång; där alla vältränade killar höll till och tränade ;)
På kvällen så började vi föra på hostelet med 2 amerikaner som vi gick ut med sen. Träffade massa roligt folk på krogen! :D asså gah, vill tillbaka!


Södag började med att vi tog det lungt, sen gick vi till en marknad och jag köpte ett fint uggle halsband :) När vi kom tillbaka hade vi en ny sovande roomie i huset och vi tog också lite siesta. Sen gick vi upp och hittade ett HM så vi gick in där och köpte lite saker att ha på oss till kvällen och blev lite sena till ek museo del prado, men det gjorde inget för min del ;) sen var vi ju där och tappade bort varandra som jag redan ahr skrivit. När vi kom tillbaka låg lilla Roomie fortfarande och sov och vi träffade en kille på hostelet som vi gick ut med. Hade grymt kul även denna natt. På vägen hem så hittade vi en staty som vi dagen efter fick veta att den var madrids kändaste ekker nåt i den stilen. Och så gick vi till ett st'lle och köpte churros och choklad som vi även det dagen efter fick veta att det är Madrids bästa choklad och churros ställe. Snacka om att hitta saker på fyllan ;)

Efter söndag kommer måndag. Och jag gick upp skit tidigt, satte klockan på 8, dont ask me why but i did! Gick upp halv 9 och jag fattar inte varför för Gisela låg fortfarande kvar i sängen och ville sova mer. Men jag skulle minsann tvinga mig själv att gå upp. Våran sovande roomie gick iaf också upp så vi åt frukost.
Sen åkte alla vi 3 till Santiago Bernabeu, mycket roligare än museum. Det var faktiskt coolt att vara där, fanns mycket att se.
Och så var Raól där så man fick ta kort med honom. Elleeeeer...?
Sen blev det min första lunch på donken i spanien! och sen fanns det en 3 timmars guidad tur genom Madrid som man fick gå på om man ville. Ingen av oss var egentligen jättesugen på att gå i 3 timmar, men det kändes som om man borde gå på den så vi gjorde det. Och guiden var hur bra som helst, jätterolig, så det var bra att vi gjorde det, och annars hade vi u aldrig vetat det där med statyn och chokladstället eller massa andra saker han sa. EFTER DET så gick vi ännu mer. Då gick vi till el museo de reina Sofia som har lite mer modern konst. yaaay! haha. Tappade åter igen bort Giselalala så jag och Damian gick runt och kollade. Vi hade rätt kul :)
Sen (känns som att sen är allt jag skriver, men iaf SEN) så blev det snart dags att åka in till buss stationen och halv 12 gick bussen, turen började med att buss chaufören typ körde in i väggen i en smal tunnel, sen var hela resan rätt hackig med lite tvärnitar och shit, men ingen skada skedd :)

om det är soligt nu när jag drar upp rullgardinen ska jag träna!
Kan visa lite bilder när jag får Giselas, för mina batterier tog slut i kameran :(




Kommentarer
Postat av: Christina

Var den kända statyen den där på en björn som står vid ett träd typ?? ;)

2011-03-05 @ 11:49:37
Postat av: Linda

jaaa det var det! :D

2011-03-05 @ 21:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0