Lite uppdatering då

Det var ett tag sen nu så här kommer lite nyheter från España.
Fabian åkte till Madrid igår. Hoppas att han hinner komma tillbaka en gång innan jag åker. Men jag fick en mapp av honom med spanska fotbollslandslaget på iaf som ett minne :')
Och om Malaga då. Jag och Anica åkte dit med hennes transfer (det var hennes sista vecka förra veckan) Och sen gick vi runt som galnigar och letade hostel. Malageñarna är mycket trevligare OCH snällare än granadeñarna. Älskade staden och ALLT! Det var typ 3 stycken som sa att jag var bra på spanska, här säger de bara att man är dålig.
När vi till slut hade hittat ett bra hostal så tog vi tåget till Fuengirola och då ringde jobbkillen och sa att han inte kunde ha intervju förän 11 på kvällen. Sista tåget till Malaga gick 23:30, så det va dumt. Men tänkte att det fanns en liten liten chans att hinna med det.
Anica drog vid 8 tillbaka till Malaga och jag gick och väntade på att klockan skulle bli 23. När den väl var det så fick jag sen vänta 45 minuter på the fucking hombre. Efter 20 minuter så sa jag till killarna som jobbade utanför stället att jag inte tänkte vänta längre och att de skulle säga till chefen att jag var där. Och de bah nej nej han har ringt han kommer om 10 min! Men det var 25 minuter. Så jag var lite sur på honom under intervjun men sen kom han iaf och jag fick jobbet. Fast jag hoppas att han inte lurar mig eller så. För jag sa att jag ville hem till sverige ett tag innan och kommer tillbaka runt 20 maj, och han sa att jag bara skulle ringa när jag är tillbaka i Spanien och då börjar jag jobba. Så jag har ju ingen försäkring på att han inte har anställt någon annan då...men i så fall är han ett ashole.
Efter intervjun gick jag och letade reda på nåt ställe att sova på. Fick 100 kr rabatt bara sådär. Fast det kostade fortfarande 42 euro så det sved. Receptionisten trodde typ inte på mig att jag var själv först haha. Men han var snäll och har en lägenhet i Fuengirola jag kan få hyra sen om jag vill.

Dagen efter tog jag tåget tillbaka till Malaga och gick till Anicas hostel och hämtade henne. Sen delade jag ut massa CV i Malaga och sen gick vi till la playa. Vill mycket hellre jobba i Malaga faktiskt, i Fuengirola fanns inte så mycket att göra, det enda som fanns där var typ playan. Fast jag ska inte klaga nu när jag har ett jobb.
När jag skulle gå till bussen hem sen kom en kille som trodde att han hade sett mig i en park dagen innan (sa han iaf) och började prata med mig. Jag missade min buss då så han bjöd på pizza.

Hemma i Granada så gick jag, Gisela och Lisanne ut och märkte att José är en I.D.I.O.T!!
Och idag har jag försökt att fixa ett NIE nummer som jag behöver för att få jobba, men utan framgång. Nu blir det läxor ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0