hm!

Det var rätt intressant igår när vi satt i parken i solen. Shoko sa att i Asien (självklart inte alla, men) vill vara vit och inte brun.  Det är typ fint för att man ser ömtålig ut, som porslin. Jag kan inte fatta det, de sminkar sig vita för att det är fint. Kan inte fatta det. Helt tvärt om emot i sverige och typ övriga Europa där alla vill vara bruna och använder brun utan sol och shit. Och om man vill vara vit är det ju bara att inte vara ute i solen, hur lätt som helst. No comprendo!
Jag tror att alla vill vara bruna innerst inne, de vet bara inte om det själva.

Kommentarer
Postat av: Sara G

Ja, jag märkte det där nu när jag var i Thailand. Nån ba "ooh, very white skin. Beautiful". Jättekonstigt. Helt andra ideal än här. Jag hoppades på att hon i slutet av vår semester när vi gick föbi skulle säga "ooh, very braun skin", men det hände aldrig tyvärr ;-)

2011-03-08 @ 11:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0